Umovadba

Če se nam pri tridesetih zgodi, da velikokrat pozabljamo ključe, ali pa da nam ni jasno, kako rokovati z najnovejšim pametnim telefonom, o tem po navadi ne razmišljamo preveč – če pa se nam isto zgodi pri osemdesetih, nas lahko začne skrbeti. 

S starostjo povezan upad kognitivnih funkcij, ki največkrat prizadene spomin in sposobnost reševanja problemov, je nekaj običajnega in se dogaja skoraj vsakemu. Res pa je že majhno zaznano poslabšanje kognitivnih funkcij moteča in lahko močno vpliva na naš vsakdanjik. Na srečo obstajajo ukrepi, od spremembe načina prehranjevanja do večje fizične aktivnosti, ki lahko omilijo oz. upočasnijo starostni upad kognitivnih funkcij. Če pa se želimo lotiti popravljanja prav določene umske sposobnosti, imamo na razpolago tudi vrsto metod in programov za kognitivni trening, ki lahko izboljša spomin, pozornost ali sposobnost sklepanja.

Vadite le tisto umsko sposobnost ali veščino, ki jo želite ohraniti!

Kognitivna rezerva je odpornost uma na okvare možganov. Večala naj bi se skozi pridobivanje in utrjevanje novih znanj in veščin.

    Učinki umovadbe 

    Treniranje možganov z namenom izboljšave kognitivnih funkcij s pomočjo računalniških nalog je postalo multimilijonska industrija. Uspeh je zgradila predvsem na vzpostavitvi prepričanja, da lahko program kognitivnega treninga s ponavljanjem določenih vaj izboljša celotno kognicijo, kar pa ni povsem res. Raziskave kažejo, da trening le določene kognitivne funkcije izboljšuje zgolj to funkcijo.

    več >