Gibanje

Nevroznanost v zadnjih desetletjih vse bolj potrjuje antično modrost o zdravem duhu v zdravem telesu. Gibanje ima pozitiven vpliv na številne telesne funkcije in je pomembno tudi za zdravje možganov. Raziskovalci ugotavljajo, da imajo osebe, ki so fizično aktivne in so bolje telesno pripravljene, boljše umske sposobnosti.

Te povezave opazimo pri vseh starostnih skupinah – od otrok do starostnikov. Čeravno rečemo, da “kdor nima v glavi, ima v nogah” in da je čas, ki je porabljen za gibanje, odvzet učenju, raziskave tega ne potrjujejo. Čas, ki ga otroci namenijo telesni aktivnosti, je namreč večkrat povrnjen z boljšim šolskim uspehom in sam po sebi nima negativnega vpliva na ocene v šoli. Telesna aktivnost varovalno vpliva na zdravje možganov tudi pri starejših. Ljudje, ki so bolj aktivni v mladosti, si na ta način pridobijo večjo kognitivno rezervo, kar pomeni, da so kasneje manj občutljivi na poškodbe in negativne učinke bolezenskih procesov v možganih.

Telesna vadba ima posebno koristne učinke na tiste umske sposobnosti, ki s starostjo hitreje usihajo.

Čas, vložen v telesno aktivnost otrok, se večkratno povrne skozi spodbudne učinke na razvoj možganov.

    Bodimo fizično aktivni

    Sedentarni življenjski slog je opredeljen kot zmanjšana poraba energije zaradi obstoječe ali zmanjšane fizične aktivnosti. Takšen življenjski slog lahko vpliva na zdravje in spodbuja nastanek kroničnih bolezni. Eden od pomembnejših izzivov javnozdravstvene politike je spodbujanje zdravega življenjskega sloga. Kljub konsenzu, da je redna fizična aktivnost pomembna pri ohranjanju zdravja, je njena promocija v javnosti pogosto spregledana.

    več >

    Prednosti redne telesne aktivnosti med nosečnostjo

    Skupina kanadskih strokovnjakov je v sodelovanju z ginekologi, porodničarji in nosečnicami na podlagi sistematičnega pregleda strokovne literature pripravila skupek priporočil za izvajanje telesne dejavnosti v nosečnosti. Svetujejo, naj nosečnice, katerih nosečnost ni tvegana, na teden opravijo vsaj 150 min zmerne telesne dejavnosti. Aerobni vadbi naj dodajo tudi vaje za moč, raztezne vaje in vaje za krepitev medeničnega dna, saj s tem zmanjšajo tveganje za razvoj zapletov v nosečnosti in poporodnem obdobju.

    več >

    Priporočila za telesno dejavnost 2018 – vse je boljše kot nič

    Avtorji z novo izdajo priporočil za telesno dejavnost nadgrajujejo prejšnjo, izdano leta 2008. Priporočila temeljijo na sistematičnem pregledu literature, ki so ga opravili strokovnjaki s področja zdravja in gibanja. Najpomembnejše sporočilo: vsaka telesna dejavnost je – ne glede na trajanje in napor – boljša kot nič. 

    več >

    Pri izbiri aktivnosti upoštevajmo svojo telesno pripravljenost

    Telesna aktivnost ima ugoden vpliv na zdravje. Ta ni odvisen od vrste aktivnosti, saj imajo različne aktivnosti podoben vpliv (povečana zmogljivost, znižanje krvnega pritiska in količine maščob v krvi, boljše počutje). Rezultati raziskav kažejo, da je za boljši izkoristek aktivnosti potrebno obremenitve prilagoditi začetni telesni pripravljenosti posameznika – hitra hoja je odlična za starostnika, ki veliko časa presedi, športnik pa mora za doseg enakega izboljšanja opraviti bolj intenzivno vadbo.

    več >